Rowenta NOMAD Elite

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta NOMAD Elite op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Silvia 27-11-2020

Compacte reisföhn

Geschreven voor: Rowenta NOMAD Elite

Graag wilde ik deze föhn testen.
Ten eerste voor het gebruik op vakantie en ten tweede voor de ruimte in de badkamer.
De huidige föhn past net aan in de la en zit er vaak tussen.
Blij verrast was ik dan ook toen ik de föhn mocht testen.
Bij het uitpakken viel direct het design van de föhn op, wat een mooie uitstraling. Daarna natuurlijk testen, testen, testen. Het was even wennen, want mijn vorige föhn was wat krachtiger. Toch blaast deze föhn mijn haar mooi droog en heb ik zelfs het idee dat het mijn haar minder beschadigd. Er zijn twee standen op de föhn. Daarna weer eenvoudig in te klappen en makkelijk op te bergen. Voor mij heeft deze föhn alleen maar pluspunten en is het een blijvertje geworden 😊

• Compact
  • Voldoende power

Joselim 11-11-2020

Rowenta CV 3312 NIEUW model reisfohn

Geschreven voor: Rowenta NOMAD Elite

Heel mooie, compacte fohn. Inklapbaar, en heel handig onderweg, een lang snoer ! Voorzien van afneeembare blower. En het resultaat is prima, voldoende vermogen, dus snel klaar!

Suus Laban 09-11-2020

Een hele fijne kleine föhn!

Geschreven voor: Rowenta NOMAD Elite

Toen ik de doos uitpakte was ik al meteen enorm blij, wat een lang snoer!!! Zo fijn! Eindelijk een föhn die wat wendbaarder is. Daarnaast vind ik de föhn erg krachtig voor zijn grootte, en was ik eigenlijk heel snel klaar! Een groot pluspunt. Ik reis veel en ik kan de voltage aanpassen! Daarnaast is het maar een kleine ruimte die wordt ingenomen in mijn koffer door dit apparaat! Ik raad hem dan ook zeker aan!

Pluspunten

• Lang snoer
  • voltage aan te passe
  • opvouwbaar

Minpunten

• hij stinkt (vooral in het begin) een beetje

icitaiwan 09-11-2020

Fijne degelijke reisföhn

Geschreven voor: Rowenta NOMAD Elite

Al enige weken heb ik de Rowenta CV 3312 Nomad in mijn bezit en hij bevalt uitstekend.
Ik heb hem aangeschaft om tijdens weekeindjes weg te gebruiken.
De föhn heeft 2 standen. De eerste stand geeft beperkte warmte en power, maar op de tweede stand wordt de lucht goed warm en is de power ook veel beter. Ik wilde graag een krachtige reisföhn zodat mijn korte haar snel droog is en daar voldoet deze föhn aan.

De föhn is makkelijk open en dicht te klappen, redelijk compact, degelijk en handig in gebruik. Ook is het snoer lang genoeg om je makkelijk te kunnen bewegen. Het het bijgeleverde sleuteltje kan je de de voltage ook op 110V zetten, zodat de föhn wereldwijd te gebruiken is.

Pluspunten

• Krachtig
  • Makkelijk mee te nemen
  • Lang snoer

Bobkekeuten 06-11-2020

Beter dan verwacht maar twijfel over noodzaak

Geschreven voor: Rowenta NOMAD Elite

Ik mocht onlangs de Rowenta Nomad CV3312 haardroger testen. Had al vaker gedacht dat een reisfohn makkelijk kon zijn maar er nooit een gekocht.
Wat me allereerst opviel is dat de föhn genoeg vermogen heeft om m'n haar snel te drogen. Ik heb halflange haar en dit was net zo snel droog of misschien wel sneller dan met m'n normale föhn. De föhn heeft twee standen maar je kan warmte en snelheid niet onafhankelijk van elkaar regelen.
Het knopje om hem op lager Voltage te kunnen gebruiken kan makkelijk zijn maar heb ik niet geprobeerd. De beschrijving heeft het over een diffuser maar die ben ik niet tegen gekomen. Voor mij niet zo'n probleem want ik heb heel stijl haar en gebruik dus het liefst een kop die een gerichte staal lucht geeft en m'n haar niet pluist.
Het resultaat van de föhn is goed en snel maar of ik echt een reisfohn nodig heb blijft een twijfel.

Pluspunten

• Vermogen
  • Handzaam
  • Makkelijk in te klappen

Minpunten

• Één knopje voor warmte-snelheid

wilma 05-11-2020

krachtige föhn

Geschreven voor: Rowenta NOMAD Elite

Mijn voorkeur voor deze haardroger was het feit dat deze haardroger inklapbaar is en daardoor gemakkelijk mee te nemen. Het uitklappen van de haardroger is even wennen, het klikt namelijk iets en de eerste keer dacht ik dat ik iets afbrak, maar dat was gelukkig niet zo, het inklappen gaat zonder geluid. Helaas is het apparaat aan de grote kant voor een reisföhn.
De haardroger heeft 1600 Watt, dat zal op kleine campings misschien wel eens problemen geven. Er zijn 2 instellingen voor de temperatuur en luchtstroom. Op de eerste stand is de lucht heel iets verwarmd, eigenlijk nog behoorlijk koel, op de tweede stand wordt de lucht echt lekker warm en wordt de snelheid van blazen ook harder. Dat heeft duidelijk mijn voorkeur.
Tevens zit er nog een diffuser op voor droogprecisie en afwerking van de haarstijl. Voor iemand met langer haar kan dit handig zijn.
En wat helemaal handig is, er zitten 2 voltages op, op vakantie gaan zonder föhn is niet meer nodig, want deze föhn is internationaal te gebruiken.
Het snoer is gelukkig behoorlijk lang, je hoeft je niet in allerlei bochten te wringen om voor de spiegel je haar goed te krijgen. Het geluid is acceptabel.
En er zit een handige opberghaak aan. Na gebruik is de buitenkant wat warm, maar dit hoef je nergens op te leggen, Ik hing hem na gebruik op mijn handdoekhaakje.

Pluspunten

• lekker warm
  • lang snoer
  • inklapbaar

Minpunten

• vrij fors

Joppa 05-11-2020

Goede reisföhn

05 november 2020
Pluspunten
Lang snoer, gemakkelijk in gebruik, ligt lekker in je hand, 2 warmtestanden
Minpunten
iets hoger wattage
Ik gebruik de föhn nu een week en ben er erg tevreden over. De lengte van het snoer is lekker lang, zodat ik op een camping geen problemen zal hebben als het stopcontact iets verder weg zit. Hij is iets groter dan ik verwacht had, maar ligt gemakkelijk in de hand, is licht en plezierig in het gebruik. Wel jammer is dat het wattage iets te hoog is als je op een kleine camping staat met maar 6 ampère stroom. Op boerencampings is dit helaas nog regelmatig zo. Het nadeel is dat je de föhn dan niet in de eigen caravan kunt gebruiken. Maar ondanks dat, ben ik erg blijf met de föhn. Ik föhn mijn haar elke dag en als wij kamperen gebruik ik bijna altijd de centrale sanitaire voorzieningen. In de caravan alleen als het niet anders kan, dus neem ik de föhn graag mee als we weer met de caravan op pad kunnen volgend jaar.

Pluspunten

• Lange snoer
  • 2 warmtestanden
  • plezierig in het gebruik

Minpunten

• voor kleine campings soms te hoog wattage

Susanne 04-11-2020

Roemers Nomad elite

Geschreven voor: Rowenta NOMAD Elite

Voordelen:
Inklapbaar, dus neemt weinig ruimte in bij het opbergen.
Behoorlijk krachtig, dus blaast snel droog.
Lang snoer.

Nadelen:
Niet echt een nadeel, maar de 2 standen gebruik je eigenlijk niet, hij staat altijd op de hoogste stand.
Alleen heet te gebruiken.

Verder doet de föhn gewoon wat ie moet doen, snel je haar drogen.

Pluspunten

• Inklapbaar
  • Lang snoer

Minpunten

• Alleen hete lucht

Lauraatje40 04-11-2020

Krachtige reisföhn

Geschreven voor: Rowenta NOMAD Elite

Fijne föhn, krachtig ondanks zijn kleine formaat.
Er zitten twee standen op, bij het eerste gebruik werd de föhn erg warm, dat is nu niet meer.
Zelf heb ik korte haren en die zijn makkelijk te drogen met deze föhn.
Omdat je hem kunt inklappen is die makkelijk mee te nemen.

Pluspunten

• Compact
  • Krachtig
  • Lange snoer

Minpunten

• Geen koude stand

annesjef 04-11-2020

Handige fohn

Geschreven voor: Rowenta NOMAD Elite

Heel handig in gebruik en zeker om mee te nemen omdat het apparaat makkelijk inklapbaar is. Lekker lange snoer en ophanghaak. Het enige wat ik jammer vind, is dat er geen koude stand op zit

Pluspunten

• Lekker lang snoer
  • Makkelijk mee te nemen

Minpunten

• Geen koude stand

Agnes 04-11-2020

Föhn met inklapbaar handvat

Geschreven voor: Rowenta NOMAD Elite

Ik heb dit product met korting mogen testen. Het product doet wat het moet doen. Je haar droog fohnen. Het geluid is aanvaardbaar, de meeste föhnen maken geluid toch? Het snoer is redelijk lang en dat is fijn. Het handvat is inklapbaar dat is handig voor op te bergen. Voor thuis is dit een heel fijne föhn. Wil je net als ik een nog kleinere föhn dan zou ik kijken voor een ander model. Ik vind hem als reismodel toch iets aan de grote kant

• Lang snoer

Minpunten

• Te groot als reismodel

Audrey 04-11-2020

Fijne reisfohn

Geschreven voor: Rowenta NOMAD Elite

Product sinds een weekje in huis. Voor een reisformaat is het een krachtige föhn. Dat is fijn omdat je haar dan snel droog is. Had hem wel iets compacter verwacht, echter wel een lange snoer wat fijn is. Daarnaast twee standen wat prima werkt.

Pluspunten

• Lange snoer
  • Krachtig

Minpunten

• Minder compact dan gedacht